منتوپلاستی یا زاویه سازی فک
نوشته شده توسط : رکسانا

 

عمل زاویه سازی فک بیانگر یک عمل جراحی است که با تغییر شکل یا تغییر شکل مجدد یک فک به طور کوچک ، بزرگ یا نادرست ، ظاهر کلی پوست و صورت را بهبود می بخشد. این که فرد با فک "ضعیف" از طریق کاشت فک حجم بیشتری داشته باشد یا از طریق جراحی کاهش ، فک بزرگ خود را کوچکتر کند ، هدف از عمل جراحی فک ارائه زیبایی زیبایی و تعادلی است.

انواع روش های تقویت فک


طبق آکادمی جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا ، عمل جراحی پلاستیک روی فک ، مینوپلاستی یا ژنتیوپلاستی نامیده می شود. جراحی پلاستیک صورت می تواند تأثیر زیادی در ظاهر و عملکرد فک داشته باشد. همچنین می تواند به بهبود ظاهر سایر ویژگی های صورت کمک کند.

فک ای که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد می تواند درک ویژگی های مختلف صورت را پیچیده کند. به عنوان مثال ، کاهش یا "فک ضعیف" ممکن است باعث شود بینی فرد خیلی بزرگ به نظر برسد. برعکس ، یک فک بزرگ ممکن است باعث شود چشم و بینی خیلی کوچک تلقی شود.

جراحی فک یک روش جراحی است که می تواند ظاهر فرد را به شدت تغییر دهد. دریافت جراحی کاشت فک یا عمل جراحی کاهش فک ، که بر استخوان فک تأثیر می گذارد ، طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس بیمار را بهبود بخشد.

طبق آمار جراحی زیبایی پلاستیک سال 2017 روندهای آرایشی و بهداشتی توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکایی ، 16.136 روش تقویت فک در سال 2017 انجام شده است. در این گزارش آمده است که 16.688 عمل مشابه صورت در سال 2016 انجام شده است. در سال 2000 ، وجود داشت. 26.924 عمل جراحی فک.

با مقایسه عمل جراحی فک با سایر روشها ، قابل توجه است که یاد بگیریم که در حالی که جراحی های فک به اندازه مکرر انجام نمی شود ، زیرا ممکن است یک جراح جراحی زیبایی را در سایر قسمت های بدن انجام دهد ، تأثیراتی که یک منتوپلاستی بر عزت نفس بیمار دارد ، می تواند درست باشد. به عنوان دراماتیک

به عنوان مثال ، در سال 2017 23 هزار و 433 عمل جراحی گوش وجود داشته است که نسبت به 23709 عمل جراحی گوش در سال 2016 و 35٪ کاهش از 36.295 عمل جراحی گوش در سال 2000 ، یک درصد کاهش یافته است. با 300.378 عمل در سال 2017 انجام شد. عمل جراحی لیفت سینه در سال 2017 105219 بار انجام شد ، در حالی که روشهای کاهش پستان در همان سال 43،635 بار انجام شده است.

روش های مختلف زیادی برای بهبود ظاهر فک وجود دارد - فراتر از کاشت سیلیکون برای اصلاح کمبود فک - از جمله استفاده از پرکننده های پوستی. یک جراح پلاستیک ممکن است از پرکننده ها برای بهبود ناحیه فک در بیماران خاص که برای جراحی های فک آماده نیستند استفاده کند. یا جراح پلاستیک ممکن است در صورت درخواست برخی از بیماران بینی عمل جراحی فک را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که شکل و موقعیت فک اندازه مکیده بینی را تکمیل می کند.

طبق گفته رجنتس از دانشگاه میشیگان ، جراحی فک همچنین می تواند شامل اصلاح فک شکاف باشد که همان فک ای است که در وسط کمرنگی دارد. در زیر روش های مختلفی برای تقویت فک وجود دارد.

1: افزودنی فک (کاشت فک)


هنگام بحث در مورد انواع روش های مختلف برای اصلاح فک ، تقویت فک با ایمپلنت محبوب ترین نوع جراحی فک است. جراحان پلاستیک از ایمپلنت ها برای ایجاد کانتور و حجم برای فک ای که فرسوده یا فاقد طرح ریزی است ، استفاده می کنند.

ایمپلنت ها می توانند از مواد مصنوعی ، سیلیکون ، استخوان و مواد دیگر ساخته شوند. جراحی پلاستیک برای بزرگسالان سالم که صرفاً نگران اندازه کوچکتر فک خود هستند ، بهترین کار را دارد. اگر بیمار نگران سایر نگرانی ها ، از جمله شکل فک آنها یا مشکلی در قرارگیری دندان های خود باشد ، ممکن است یک کاشت فک به تنهایی جواب ندهد.

با این حال ، آنهایی که صرفاً روی فک بسیار کوچک متمرکز هستند ، ممکن است از ایمپلنت بهره مند شوند که طرح ریزی و تعریف مورد نظر را ارائه می دهد. جراح باید به بیمار اطلاع دهد که تقویت فک باعث بهبود ناهنجاری های فک ای نمی شود که بهتر با جراحی ارتوژناتی انجام می شود ، این جراحی فک است که مشکلات استخوان های فک و دندان را اصلاح می کند.

عمل جراحی کاشت فک شامل برشی در زیر فک یا در قسمت داخلی لب تحتانی است. ایمپلنت ها در فضای ایجاد شده از طریق برش قرار می گیرند ، و برخی از کاشت های فک ای به خود فک چسبیده می شوند در حالی که سایر کاشت ها در حین عمل در جیب ساخته شده اند.

2: تقویت فک با انتقال چربی یا پرکننده های نرم بافت
تقویت فک با پرکننده های بافت نرم یا از طریق انتقال چربی گزینه دیگری است ، اگرچه مانند کاشت جراحی پلاستیک دائمی نیست. دریافت پرکننده های فک به این معنی است که هیچ برشی جراحی و زمان بهبودی کوتاهتر وجود ندارد ، اما این روند موقتی است.

با پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک (HA) یا سایر مواد تزریق شده به فک ، بیماران می توانند از نظر ظاهری طبیعی از برآمدگی به دست آورند که ممکن است تا دو سال ادامه یابد. همانطور که در فیلم های این روش مشاهده می شود ، فک جدید در پنج دقیقه با پرکننده های پوستی امکان پذیر است.

پرکننده های فک از طریق انتقال چربی نیز امکان پذیر است ، با این تفاوت که چربی حاصل از بدن بیمار از میزان رد میزان کم و میزان احتباس 20 تا 80 درصد برخوردار است. با این وجود ، هنوز خطر بروز مشکلات بعد از عمل از جایی که برداشت چربی اتفاق می افتد وجود دارد.

 

3: جراحی اصلاح پتوز


پتوز فک یا "فک جادوگر" نامی رایج برای فک ای است که ممکن است کاملاً پیش بینی شود ، با پوستی عمیق یا پوست خنجک. هنگامی که فرد لبخند می زند ، وضعیت می تواند برجسته تر شود. در حین عمل جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود که برشی را برای اصلاح بینی فک ایجاد می کند.

پتوز فک که از مشکلات ذاتی ساختار استخوان صورت ناشی می شود ، به اصلاح جراحی نیاز دارد که شامل پوکی استخوان یا برش استخوان است. بیماران نیاز به این عمل جراحی نباید از بیماری پریودنتال برخوردار باشند تا از بهترین نتایج اطمینان حاصل شود زیرا لنگرهای دائمی در بالای مرز زیرین استخوان فک قرار می گیرند تا بافت نرم فک بالا رود. در سایر مواقع ، فقط پوست یا چربی اضافی ممکن است از بین برود تا بتواند بینی فک را بهبود بخشد. همچنین ممکن است در حین عمل جراحی ایمپلنت قرار گیرد تا از نسبت های ایده آل صورت برای بیمار اطمینان حاصل شود.

4: جراحی کاهش فک


جراحی کاهش فک به افراد مبتلا به فک های بزرگ کمک می کند تا ویژگی های صورت را متعادل کنند. عمل جراحی تقریباً یک ساعت طول می کشد و شامل استفاده از بیهوشی عمومی است. برش هایی زیر فک و داخل دهان ایجاد می شود تا پوست از استخوان فک جدا شود تا بافت و استخوان اضافی برداشته شود.

پوست فک نیز ممکن است مجدداً جابجایی شود و از کاشت بالقوه ای برای صاف کردن لبه های زاویه ای یا زبر استفاده شود. استخوان فک معمولاً تراشیده می شود تا ظاهری زنانه تر یا متعادل تر به وجود آید. کاندیداهای ایده آل برای جراحی کاهش فک شامل بزرگسالانی سالم هستند که دیگر فک آنها در حال رشد نیست و افرادی که از بیماری پریودنتال رنج نمی برند.

5: جراحی جنیوپلاستی کشویی فک اسسوز
ژنیوپلاستی کشویی نوعی جراحی فک است که می تواند باعث افزایش یا کاهش اندازه فک شود. در حین تقویت ، قسمتی از استخوان که مانند نعل اسبی شکل است از فک تحتانی بریده شده و برای پیش بینی بیشتر فک حرکت می کند. در مورد جراحی کاهش فک ، همان قسمت از استخوان را می توان دورتر از عقب قرار داد. پیچ های تیتانیومی و صفحه تیتانیومی استخوان را در جای خود نگه می دارند.

ژنیوپلاستی استخوانی نیز نامیده می شود ، این عمل جراحی برای افرادی که دارای فک هستند توصیه می شود که خیلی دور یا عقب عقب عمل می کنند. در صورت کاهش فک با این عمل جراحی ، ممکن است در حالی که بیمار تحت بیهوشی عمومی است ، قسمت هایی از استخوان برداشته شود.

6: کاشت فک


کاشت صورت مانند کاشت فک معمولاً به افرادی که فک کوچک یا نامتعادل دارند ، کمک می کند تا آنها را از طریق جراحی که باعث تقویت فک آنها می شود ، اصلاح کنند. برش ها به طور کلی در قسمت پشت دهان در نزدیکی محل اتصال گونه ها و لثه ها ایجاد می شود تا کاشت فک در جای خود قرار بگیرد.

کاشت فک معمولاً از MEDPOR® تشکیل شده است ، که نوعی ماده ایمپلنت زیست سازگار است که از پلی اتیلن متخلخل ساخته شده است. این مواد به افرادی که آرایش فک های قوی دارند اجازه می دهد تا بعد از انجام عمل ، چهره ای زاویه دار و طبیعی تر ایجاد کنند.

ایمپلنت MEDPOR® به استخوان فک پایبند خواهد بود و نتیجه ای پایدار و مطمئن تر از مواد سیلیکون را ممکن می کند. پیچ های تیتانیوم ایمپلنت را در جای خود ایمن می کنند و تمام برش ها از طریق چند لایه بسته می شوند تا مایعات از دهان به داخل برش نریزد. جراحی ممکن است از یک تا دو ساعت به طول انجامد.

7: اصلاح مضاعف فک


وقتی افراد خاصی در مورد مشکلات فک خود صحبت می کنند ، لزوماً فک ای ضعیف و فک خزنده نیست. به جای مشکلی که در مورد استخوان فک واقعی وجود دارد ، برخی از بیماران با داشتن دوقلو دچار مشکل هستند ، که می توان با گزینه هایی که به اندازه جراحی فک تهاجم نیستند ، درمان کرد.

جابجایی بدن از طریق درمان های لیزر می تواند به کاهش ظاهر یک فک دوتایی ، مانند روش هایی مانند SculpSure® ، که از FDA برای درمان چربی ، بافت و پوست اضافی در زیر فک دریافت کرده ، کمک کند. در حالی که یک فک دوقلو می تواند خط فک را پوشانده باشد ، جلسات درمانی با لیزر می تواند به از بین بردن چربی زیر پوست کمک کند و در نهایت آن سلول های چربی را از بین ببرد. این روش ممکن است تقریباً 25 دقیقه طول بکشد ، اما بدن می تواند شش هفته طول بکشد تا به طور طبیعی سلولهای چربی نابود شده را از بین ببرد.

اگرچه این روند می تواند عوارض جانبی مانند سوزش ، کبودی و لکه دار شدن را به همراه داشته باشد ، اما روند درمان فک های دوبل تهاجمی نیست و به خرابی یا بهبودی زیادی نیاز ندارد. روش های دیگر برای درمان فک دوقلو شامل تزریق Kybella® است که FDA به منظور کاهش چربی در زیر فک و گردن تأیید شده است.

هزینه جراحی فک


جراحی فک چقدر است؟ هزینه اصلاح مسائل مربوط به فک ، بسته به نوع رویه ای که برای انجام اصلاحات استفاده می شود ، می تواند کمی متفاوت باشد. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، متوسط ​​قیمت جراحی برای پوست را براساس آمار سال 2017 ، 2236 دلار قرار داده است.

با این وجود ، هنگام جستجوی راه حل جراحی برای هر یک از مشکلات مربوط به فک ، به شما کمک می کند تا بهترین نوع روش برای مشکلات خود را بیاموزید ، همچنین تمام هزینه هایی را که در طول مشاوره شما از آن نقل شده یا خارج شده است. به عنوان مثال ، هزینه متوسط ​​2236 دلار ذکر شده توسط ASPS شامل هزینه هایی مانند هزینه جراح ، هزینه های بیهوشی عمومی یا موضعی یا هزینه های مربوط به بیمارستان یا مرکز جراحی که عمل شما انجام می شود نیست. در هنگام محاسبه کل مخارج مورد نیاز برای جراحی ، هزینه های هر امتحان را برای تعیین وضعیت پزشکی خود ، همراه با داروهای پس از عمل و پوشاک در نظر بگیرید.

هزینه بر اساس نوع زاویه فک


نوع خاص روش فک هزینه را تعیین می کند. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک (آمپرس) ، کاشت در فک ممکن است 2،225 دلار برای ایمپلنت های صورت که در ایالات متحده ضبط شده است ، هزینه کند. کاشت های داخل فک ممکن است از 650 دلار تا 10،250 دلار قیمت داشته باشد و متوسط ​​هزینه آن در 4525 دلار باشد.

در صورتی که برای اهداف آرایشی و بهداشتی بیشتر برنامه های بیمه پزشکی هزینه جراحی روی فک را پوشش ندهند. اما اگر عمل جراحی برای فک برای اصلاح نقص هنگام تولد ، آسیب دیدگی یا وضعیت مشابهی انجام شده باشد ، شرکت بیمه می تواند بخشی از یا تمام هزینه های آن را جبران کند. قبل از جراحی با شرکت بیمه خود تأیید کنید که - در صورت وجود - هزینه ای که آنها را پوشش می دهد چقدر است.

بهبودی از جراحی فک


دوره بهبودی برای یک روش فک نیز به این بستگی دارد که آیا شما یک عمل جراحی تهاجمی یا یک درمان غیر تهاجمی دریافت کرده اید یا خیر. در هر صورت ، پیروی از روشهای خاص بعد از جراحی که توسط جراح داده می شود ، ضروری است تا روند بهبودی یکنواخت باشد.

نگه داشتن هر قرار ملاقات پیگیری در پی جراحی نیز به شما کمک می کند تا به پزشکتان اطمینان دهید که روند بهبودی طبق برنامه ریزی انجام شده است. با توجه به روال دریافتی ، زمان ریکاوری زیر را انتظار داشته باشید:

جراحی کاشت فک ممکن است شامل یک قرار ملاقات بعد از یک یا دو هفته برای از بین بردن هر نوع بخیه غیر قابل حل باشد ، با این که کل مراحل بهبودی از سه هفته تا نه ماه به طول می انجامد.

جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در فک ممکن است با یک دوره بهبودی به اندازه یک هفته تا سه ماه انجام شود

پرکننده های پوستی که به فک تزریق می شوند نیاز به یک دوره بهبودی بسیار کوتاه دارند و از دو تا 10 روز به طول می انجامد

اصلاح پتوز فک ممکن است با دوره بهبودی یک تا سه هفته همراه باشد

جراحی برای کاهش فک با دوره بهبودی همراه است که می تواند از دو هفته به شش ماه ادامه یابد

عمل جراحی فک کشویی ممکن است از شش هفته تا شش ماه به بهبودی برسد

مراقبت از بیمار پس از اکثر اقدامات جراحی برای فک شامل سازگاری با کارهایی است که به بهبودی فک و فک کمک می کند. این شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم است که برشهای جراحی را تشدید نمی کند. بیماران ممکن است احساس تنگی را تجربه کنند که در نهایت در دوره بهبودی از بین می رود.

بیشتر جراحی های فک روشهای سرپایی است که با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با آرام بخش بر روی بیمار انجام می شود. برش های کوچکی که در زیر فک یا درون دهان ایجاد می شود ، احتمالاً احساس لکه و لرزه می کنند. از داروهای درد می توان برای کاهش احساس ناراحتی استفاده کرد و احتمالاً دو یا سه روز بعد از عمل پانسمان جراحی پوشیده می شود.

در حالی که در ابتدا ناحیه فک ممکن است با تورم اغراق شود ، انتظار داشته باشید تورم بعد از شش هفته بعد از عمل کاهش یابد. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که در طی یک یا دو هفته پس از عمل جراحی خود را از انجام فعالیت های شدید مانند ورزش شدید در ادرار خودداری کنید. با این حال ، شما باید بتوانید فعالیت عادی خود را حدود 10 روز پس از عمل از سر بگیرید.

قبل و بعد از جراحی فک

قبل از انجام عمل جراحی برای فک ، مهم است که برای انجام عمل جراحی یک جراح پلاستیک دارای مجوز از هیئت مدیره جستجو کنید. حتماً یک پزشک پیدا کنید که دارای اعتبار باشد و باعث می شود احساس راحتی کنید ، حتی اگر این امر به سفر به شهر دیگری مانند نیویورک یا لس آنجلس نیاز داشته باشد.

با شروع یک مشاوره ، شما می توانید تمام جزئیات پیچیده در مورد درمان فک را که به پرونده شما کمک می کند بیاموزید. مشاوره باید شامل افشای خطرات ، عوارض جانبی و عوارض احتمالی این روش باشد. پزشک ممکن است یک پرتونگاری را سفارش دهد تا بتواند ساختار زیرین فک شما را تعیین کند ، و چگونه می تواند به بهترین شکل ممکن برای برآورده شدن نتیجه جراحی مورد نظر شما از نو شکل بگیرد.

در پی مشاوره شما - اما قبل از عمل - پزشک شما باید لیستی از دستورالعمل های قبل از عمل را برای شما تهیه کند تا به شما در آماده سازی روند درمانی کمک کند. این دستورالعمل ها ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد ترک سیگار و پرهیز از مصرف هرگونه دارو ، آسپرین یا مکمل هایی باشد که باعث لاغر شدن خون شما قبل از عمل می شود.

یک دوست ، عضو خانواده و یا یک سرویس حرفه ای را برای راه اندازی خانه به خانه خود پس از عمل جراحی دعوت کنید. برنامه ریزی کنید تا شخصی در طی دوره بهبودی حداقل 24 ساعت در خانه به شما کمک کند.

ترکیب جراحی ها

غالباً وقتی فرد تصمیم می گیرد برای بهبود عزت نفس و ظاهر کلی صورت خود جراحی یا روشی غیر تهاجمی انجام دهد ، این تنها درمانی نیست که می خواهد دریافت کند.

در طول مشاوره با جراح خود در مورد سایر روشهای جراحی مورد نظر خود صحبت کنید ، زیرا ترکیب روشهای انتخاب جراحی پلاستیک تنها عملی نیست - بلکه می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شود. به عنوان مثال ، جراحی روی فک معمولاً همراه با جراحی بینی ، لیفت گردن ، قرار گرفتن در معرض لیزر پوست یا سایر روشهایی که تأثیر آن بر چشم انداز شخص است انجام می شود. معمول است که جراحی پلک نیز اغلب با جراحی روی فک ترکیب می شود.

بیماران ممکن است از انجام بیهوشی و گذراندن زمان کار برای بهبودی از جراحی ، برای انجام مراحل اضافی جراحی صورت استفاده کنند. بنابراین ، جراحی هایی برای بلند کردن ابروها ، لیفت صورت ، تزریق چربی ، لیپوساکشن گردن و تعداد زیادی از روش های دیگر غالباً همزمان با عمل جراحی برای فک انجام می شود.

هزینه جراحی برای فک ممکن است در صورت تجربه همزمان با سایر روش ها کاهش یابد ، زیرا هزینه های بیهوشی ، جراحی و همچنین هزینه جراح ممکن است جداگانه پرداخت نشود ، همانطور که در مورد انجام جراحی ها وجود دارد. در موارد مختلف

 





:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: